Jak probíhá výcvik?
Výcvik je vedený dle Osnovy výcviku UL 3, schválené Leteckou amatérskou asociací ČR.
Osnova základního výcviku pilota ULL udává minimální rozsah 112 letů a 20 hodin.
V praxi to ale neznamená, že pilotní průkaz zájemce nutně získá za minimální nálet. Celková délka výcviku
je individuální a závisí na schopnostech žáka zvládnout jednotlivá předepsaná cvičení, na pravidelnosti a intenzitě létání a taktéž na počasí.
Průběh kurzu
Teoretická část
Osnovy ULL (ultralehké letadlo):
-
aerodynamika a mechanika letu,
-
stavba a konstrukce SLZ (sportovní létající zařízení),
-
postupy UL1, UL2, UL3,
-
spojovací předpis,
-
navigace,
-
meteorologie,
-
motory, vrtule a přístroje.
Teoretickou výuku je možno absolvovat on-line.
Praktická část
Pro získání pilotní licence ULL je předepsaných minimálně 20 letových hodin.
Osnova praktické části:
-
Cvičení 1.: Seznamovací let.
-
Cvičení. 2.: Přímý let, funkce kormidel.
-
Cvičení. 3.: Zatáčky o náklonu do 15º.
-
Cvičení. 4.: Zatáčky o náklonu do 45º.
-
Cvičení. 5.: Nácvik vzletu, letu po okruhu a přistání.
-
Cvičení. 6.: Skluz, zábrana pádu, rychlost letu.
-
Cvičení. 7.: Opravy chybného rozpočtu a přistání.
-
Cvičení. 8.: Nácvik bezpečnostního přistání.
-
Cvičení. 9.: Nácvik nouzového přistání.
-
Cvičení. 10.: Přistání s bočním větrem.
-
Cvičení. 11.: Let se zakrytými přístroji.
-
Cvičení. 12.: Přezkoušení před prvním samostatným letem.
-
Cvičení. 13.: Samostatný let po okruhu. První sólo!
-
Cvičení. 14.: Kontrolní let po okruhu.
-
Cvičení. 15.: Samostatný let po okruhu.
-
Cvičení. 16.: Zatáčky o náklonu 15º až 45º.
-
Cvičení. 17.: Zábrana pádu, skluz.
-
Cvičení. 18.: Nácvik rozpočtu.
-
Cvičení 19.: Navigační let 200 km.
-
Cvičení. 20.: Navigační let 100 km.
-
Cvičení. 21.: Navigační let 100 km.
Ukončení kurzu a získání licence
Po splnění základní osnovy celého kurzu, pokud je podle instruktora žák připraven, přistupuje ke složení závěrečných zkoušek, u nás na letišti v Panenském Týnci. Zkouška se skládá z teoretického testu a praktické zkoušky létání. O vydání pilotního průkazu rozhoduje na základě výsledků inspektor LAA ČR.
K závěrečným zkouškám nepustíme nikoho, kdo opravdu nebude umět létat!