top of page

Jak probíhá výcvik?

Výcvik je vedený dle Osnovy výcviku UL 3, schválené Leteckou amatérskou asociací ČR.
Osnova základního výcviku pilota ULL udává minimální rozsah 112 letů a 20 hodin.
V praxi to ale neznamená, že pilotní průkaz zájemce nutně získá za minimální nálet. Celková délka výcviku
je individuální a závisí na schopnostech žáka zvládnout jednotlivá předepsaná cvičení, na pravidelnosti a intenzitě létání a taktéž na počasí.


 

Průběh kurzu
Teoretická část
Osnovy ULL (ultralehké letadlo):

  • aerodynamika a mechanika letu,

  • stavba a konstrukce SLZ (sportovní létající zařízení),

  • postupy UL1, UL2, UL3,

  • spojovací předpis,

  •  navigace,

  • meteorologie,

  • motory, vrtule a přístroje.

Teoretickou výuku je možno absolvovat on-line.

 

Praktická část
Pro získání pilotní licence ULL je předepsaných minimálně 20 letových hodin.

Osnova praktické části:

  • Cvičení 1.: Seznamovací let.

  • Cvičení. 2.: Přímý let, funkce kormidel.

  • Cvičení. 3.: Zatáčky o náklonu do 15º.

  • Cvičení. 4.: Zatáčky o náklonu do 45º.

  • Cvičení. 5.: Nácvik vzletu, letu po okruhu a přistání.

  • Cvičení. 6.: Skluz, zábrana pádu, rychlost letu.

  • Cvičení. 7.: Opravy chybného rozpočtu a přistání.

  • Cvičení. 8.: Nácvik bezpečnostního přistání.

  • Cvičení. 9.: Nácvik nouzového přistání.

  • Cvičení. 10.: Přistání s bočním větrem.

  • Cvičení. 11.: Let se zakrytými přístroji.

  • Cvičení. 12.: Přezkoušení před prvním samostatným letem.

  • Cvičení. 13.: Samostatný let po okruhu. První sólo!

  • Cvičení. 14.: Kontrolní let po okruhu.

  • Cvičení. 15.: Samostatný let po okruhu.

  • Cvičení. 16.: Zatáčky o náklonu 15º až 45º.

  • Cvičení. 17.: Zábrana pádu, skluz.

  • Cvičení. 18.: Nácvik rozpočtu.

  • Cvičení 19.: Navigační let 200 km.

  • Cvičení. 20.: Navigační let 100 km.

  • Cvičení. 21.: Navigační let 100 km.
     

Ukončení kurzu a získání licence
Po splnění základní osnovy celého kurzu, pokud je podle instruktora žák připraven, přistupuje ke složení závěrečných zkoušek, u nás na letišti v Panenském Týnci. Zkouška se skládá z teoretického testu a praktické zkoušky létání. O vydání pilotního průkazu rozhoduje na základě výsledků inspektor LAA ČR.

K závěrečným zkouškám nepustíme nikoho, kdo opravdu nebude umět létat!

Letecký hangár s letadlem ULL Školy
bottom of page